Sunday, February 20, 2011

Sambutan Maulidur Rasul S.A.W., Peringkat SK. Teriang Tahun 1432H/2011

Program Sambutan Maulidur Rasul S.A.W., Peringkat SK. Teriang, Endau, Johor telah diadakan pada hari Sabtu, 19 Februari 2011 yang lalu. Pelbagai acara telah diadakan pada hari tersebut seperti pertandingan mewarna bagi murid tahap 1, pertandingan azan bagi murid lelaki tahap 2 dan pertandingan tilawah Al Quran bagi murid perempuan tahap 2. Selain itu, diadakan juga pertandingan mengeja perkataan bagi Bahasa Arab untuk murid-murid tahap 2.

Di dalam majlis ini, Ustaz Mohd Fazil bin Ra'aim dari SK. Teluk Lipat, Endau telah menyampaikan satu ceramah berkaitan perjuangan Rasullulah S.A.W. dan mengajak murid-murid mencontohi keperibadian dan amalan-amalan yang dilakukan oleh Rasulullah S.A.W. Dif-dif jemputan, guru-guru, kakitangan dan pekerja swasta sekolah serta murid-murid yang hadir turut menyaksikan persembahan bacaan dan tafsiran ayat-ayat suci Al Quran, berzanji dan marhaban, bacaan sajak serta persembahan nasyid.

Di akhir majlis, semua hadirin telah disajikan dengan hidangan nasi minyak beserta lauk-pauk yang enak sekali hasil gotong-royong warga SK. Teriang dan pihak kantin sekolah.

No comments:

Post a Comment