Monday, February 7, 2011

Jubli Perak Temasya Olahraga SK.Teriang, Endau

SK. Teriang, Endau, Johor telah mengadakan Jubli Perak Temasya Olahraga Sekolah pada hari Jumaat, 1 Julai 2011, bertempat di Padang Awam Kg. Teriang Besar, Endau. Majlis perasmian temasya itu telah disempurnakan oleh wakil rasmi Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Mersing, Tn. Hj. Mohd Nizam Yeo bin Abdullah, Penyelia Sukan, PPD Mersing.
Pada temasya olahraga kali ini, pihak sekolah telah memuatkan acara sukantara selain acara balapan dan padang. Ini bermakna setiap murid sekolah ini berpeluang menyumbangkan mata bagi pasukan rumah masing-masing. Ini selaras dengan saranan kerajaan untuk melaksanakan program 1 murid 1 sukan.
Di akhir temasya olahraga ini, pasukan rumah Satria telah diumumkan sebagai johan keseluruhan setelah mendapat jumlah mata tertinggi berdasarkan kutipan pingat. Sementara itu, di dalam majlis yang sama, adik Wan Ahmad Zaidi bin Wan Musa dari pasukan rumah waja dan adik Syafikah binti Yunus dari pasukan rumah wira telah dinobatkan sebagai Olahragawan dan Olahragawati SK. Teriang bagi acara untuk tahun 2011 itu.

No comments:

Post a Comment